> Miss New Zucci: Long time no see

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Sunday 9 June 2013

Long time no see


 Litt lenge siden siste innlegg kanskje? Jeg vil unnskylde meg ved å lage et langt innlegg nå, med masse bilder. Etterhvert som dere leser innlegget vil dere nok forstå hvorfor jeg ikke har hatt tid til å blogge. Det har skjedd ganske mye siden mars, og mellom alt dette er det viktig å tenke på at jeg danser fem timer i uken i tillegg og at jeg har strevd hardt for å ikke drukne i skolearbeid. Den ledige tiden jeg har hatt har jeg foretrukket å bruke på å være sosial med både de norske jentene i seksjonen og de franske vennene mine (eller på å sove...).

Så ja, hvor skal jeg begynne? Courchevel, Bodø, Biarritz, St.Sebastian, Bayeux, Caen eller Lyon? Har litt bilder fra alt mulig (tillatt meg selv å bruke noen mobilbilder -  de uten vannmerke) så jeg skal prøve å få med det meste av interesse.


I månedsskiftet mars/april var jeg med vertsfamilien min i Courchevel i Aplene. Det er  noen helt sinnsyke bakker der! Og jeg suger i å stå slalom. Neida folkens, ingen drastiske endringer når det kommer mitt talent i vintersporter... Men det var morsomt uansett. 




Vertsen har også tatt meg med til "landet". Jeg vet ikke hvor vi var fordi jeg sovnet underveis og ettersom det var tidlig en søndags morgen fikk jeg heller ikke med meg så mye om historien til huset annet enn at det er sykt gammelt, at det er fredet og at det holdes omvisninger der. Vertsmoren min kjenner han som bor der, så vi var på lunsj her en eller annen gang i april. Ja. Han hadde kul kunst da. 



Ja, også fikk jeg være med på en museumutstilling om sminke fra 1800-tallet og fram til i dag! Så det er  det jeg kommer på som jeg har gjort med vertsfamilien, som jeg ellers er med hver helg. 

I april var jeg på Marché de la mode Vintage med Henriette. Altså et marked med "vintage mote" som holdes i Lyon en gang i året. Det var egentlig sykt mye annet der enn bare klær - utrolig mye kult å se på!





To par sko (hvorav et par er røde Dr.Martens!!) og noen ringer ble med meg hjem. Det kunne ikke unngås.

Ellers var det skyt bra vær her i april, så tiden før vårferien ble brukt til å kose oss ute i finværet (mellom alt skolearbeidet..). Nedenfor er jeg og Anna på café i sentrum.



Med en gang ferien kom stakk jeg hjem til Bodø for å være med venner og familie, jobbe og feire 18-års dagen min. Det var sykt godt å få se dere alle sammen igjen! En ordentlig feiring på byen taes i sommer når jeg ikke trenger å tenke på at jeg skal opp tidlig neste morgen for å rekke et fly. Gleder meg allerede!



Etter et kjempekoselig opphold hjemme i Norge bar det rett på seksjonsferie til Biarritz









Biarritz er en helt utrolig fin by i sør-vest Frankrike. En skikkelig surfe-by. Dessverre var jeg syk da de andre hadde surfekurs, så jeg kunne ikke være med... Ellers har jeg hatt det utrolig morsomt! Det er selvfølgelig slitsomt å reise så mye, men det var verdt det. Ettersom vi hadde mye frihet til å gjøre det vi hadde lyst til har vi spist mye is og koset oss ved stranden (selv om vi var veldig uheldige med været). Et av dagene endte jeg og Henriette opp på et hav-museum etter å ha vært på ekspedisjon.




Torsdagen tok vi tog over grensen til Spania hvor vi tilbrakte dagen i St.Sebastian. Det er fantastisk fint der. Jeg håper å få muligheten til å dra tilbake dit en annen gang for å få se mer av byen. Det var så surt og kaldt da vi var der at alle endte opp med å sette seg inne på café for å vente på av vi skulle dra tilbake igjen. 



Ellers har vi kost oss ute i solen når vi har hatt muligheten.




Vi dro til Bayeux den 16.mai for å feire nasjonaldagen med norskseksjonen der og guttene fra Rouen. Kjempekoselig det også! Under ser du nesten hele seksjonen i Lyon samlet. Bare Julia og Freja som mangler.



Etter feiringen dro vi i seconde til Caen hvor vi tilbrakte resten av helgen. 


Så ja, det er vel det som har skjedd siden sist. I tillegg til at jeg har vært på noen hip hop workshops, fått meg egen leilighet og vært på Rihanna konsert. Nå gjenstår bare noen få dager og conseil de classe før vi endelig får ferie. Jeg blir igjen en liten stund i Lyon likevel. Før jeg drar jeg skal jeg i bursdag til tre forskjellige franske venninner, på rallye (en slags type fest), ha danseforestilling og ordne med møbler til leiligheten. Deretter stikker jeg på Hove!


Takk til Matilda og Vilde Amalie som har lånt meg noen av bildene sine.

No comments :

Post a Comment