> Miss New Zucci: Forkurs i Oslo

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Tuesday 28 August 2012

Forkurs i Oslo


Natt til lørdag kom jeg endelig hjem. Jeg har alt i alt hatt det veldig hyggelig i Oslo, men det var ubeskrivelig godt å komme hjem igjen. Egentlig hadde jeg planer om å skrive dette innlegget i løpet av helgen, men jeg har vært syk. Forrige søndag (altså den 19.august, ikke for to dager siden) ble jeg veldig dårlig og har følt meg elendig siden. Trodde det var en heftig influensa, men i følge legen jeg besøkte i går har jeg visst pådratt meg en slags luftveisinfeksjon. Skikkelig kult. Passet meg supert. Måtte være på skolen hele forrige uke slik at jeg fikk med meg alt fra forkurset - med vekslende feber, hodepine, vond hals, tett nese og hoste. Vel, nå etter å ha begynt på antibiotika føler jeg meg bedre. Ikke bra, men frisk nok til å gidde å sitte ved pc'en. Akkurat slik jeg ville tilbringe den siste uken min her hjemme.. Satser på å bli frisk igjen veldig raskt.



For å oppdatere de av dere som ikke henger helt med, så flytter jeg til Lyon på mandag. Jeg er gjennom FIVAI tatt opp ved Lycée Edouard Herriot og skal gå der de neste tre årene. Forkurset som jeg snakker om, er et obligatorisk kurs for oss som skal til Frankrike ved dette tilbudet.
Kan jeg snakke flytende fransk etter dette kurset?
- Nei, ikke i det hele tatt.
Har kurset vært nyttig?
 - Ja, veldig!
Jeg har lært en god del fransk og mye om Frankrike generelt, er mye mer forberedt på de utfordringene jeg vil møte der borte og har - ikke minst - fått møte de jeg skal reise sammen med. Jeg kan forsikre dere om at alle er kjempe hyggelige! Jeg synes faktisk det er litt trist at det bare er sju av alle på forkurset som skal til samme by som meg. Altså var det et vellykket forkurs, til tross for at jeg var i elendig form den siste uken. Håper jeg ikke smittet noen!




Vel, nå skal jeg legge meg, og om formen er bedre i morgen satser jeg på å starte den endelige pakkingen min. Flyet mitt går mandag 3. september.

No comments :

Post a Comment