> Miss New Zucci: En France, à Lyon

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Wednesday 5 September 2012

En France, à Lyon


Etter alt som har skjedd de siste dagene virker det som om jeg har vært her nede i en evighet, mens jeg i virkeligheten bare har vært her i litt over to døgn. Hele mandag ble brukt på å reise og vi var ikke på internatet før om kvelden. Jeg ble egentlig positivt overrasket. Rommene våre er mye større enn det jeg hadde trodd! I tillegg ligger den rett ved skolen. Bokstavelig talt. Jeg kan se den ene veggen fra vinduet mitt. Dette betyr mer søvn og mindre spasering, i tillegg til sannsynligheten for at jeg går meg bort når jeg skal til skolen blir betraktelig mindre. Ellers har jeg planer om å ta bilder av rommet mitt i løpet av de neste dagene slik at dere får se hvordan det ser ut. Jeg må bare bli ferdig med å pakke ut først..


Dette er den nye skolen min. Lycée Edouard Herriot. Den er diger. Enorm. Jeg kom i klasse alene med 34 andre franskmenn og går nå i 2nd9. Er i grunnen glad for å være den eneste norske i klassen fordi det tvinger meg til å snakke mer fransk. Heldigvis er det flere snille elever i klassen min som hjelper denne fortapte sjelen med å oversette viktige beskjeder til engelsk og hjelpe meg til neste klasserom (som ikke nødvendigvis er så enkel å finne). Likevel tror jeg at jeg begynner å forstå systemet. Kanskje. Min første time i morgen er Histoire-Géographie kl. 9.00. i rom B201. Det vil vel si til venstre for inngangsdøren (sone B), 2.etasje (altså norsk 3.etasje) og rom nr 1. Ellers har jeg Physique-Chimie og Anglais (engelsk) i morgen i tillegg til at vi skal møte vertsfamiliene som vi skal sove hos i helgene mens vi går i seconde.



Og dette er utsikten fra rommet mitt. Det er sikkert mange andre ting jeg burde ha fortalt dere om, men akkurat nå er jeg så trett at jeg ikke helt klarer å tenke klart. Nå skal jeg legge meg, også får jeg heller supplementere i et senere innlegg. Ja, også må dere selvfølgelig bare spørre om det er noe dere lurer på. Jeg savner dere der hjemme litt, men det er ingen grunn til å engste seg. Jeg klarer meg helt fint!

No comments :

Post a Comment