> Miss New Zucci: Birthday prep

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Sunday 18 September 2011

Birthday prep

Det ble en travel dag i går. Etter å ha vært på jobb i 6 timer, dro jeg hjem for å gjøre meg klar til fest. Et av mine beste venninner skulle feire bursdagen sin samme kveld, og hun hadde bestemt seg for å ha temaet 20 til 90-tallet. Tema er utrolig morsomt - jeg elsker det - men å gi beskjed bare noen dager i forveien funker dårlig...

I går kveld hadde jeg klart å bestemt meg for antrekk. Det ble 70-tallet. Vel, jeg trodde i hvertfall det. Jeg følte at det var noe som ikke stemte helt. Fargene ble litt tamme og jeg hadde ikke sko å bruke. Jeg lover dere: Det er ikke et eneste par 70-talls platåsko i skapet mitt, og det kommer aldri til å være det heller (med mindre jeg trenger dem til et kostyme i anledning et teaterstykke eller noe).
Jeg tenkte på dette i løpet av arbeidsdagen, og da jeg kom hjem hadde jeg ombestemt meg. 80-tallet er så mye enklere for meg med tanke på hva jeg har hjemme, i tillegg til at det er favoritt årstallet mitt. De brukte mye stygt på den tiden, men utrolig mye kult også! Altså, hadde jeg bestemt meg for den mer rocka stilen fra slutten av 80-tallet.





Jeg hadde 2 og en halv time på meg før jeg skulle være oppe hos Marie, så da var det bare å springe opp i dusjen! Jeg er ikke akkurat den personen som pleier å gjøre ting enkelt, så da skulle håret fikses også. Jeg måtte bruke hårruller får å få de "rette" krøllene. La meg si det slik: Å sette hårrullene i håret mitt tok 45 min. Så skulle det tørke, jeg skulle sminke meg, fikse kort og kle på meg. Jeg ble litt sen... som vanlig...


Jeg ble ferdig til slutt. Det tok sin tid, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg kunne egentlig gått slik uansett om det hadde vært tema eller ikke. Det er dritkult.
Både skoene, veska og beltet kjøpte mamma da hun bodde i Paris på slutten av 80-tallet. Kjolen ble kjøpt litt senere.



 

Kjole: Bruuns Bazaar
Belte: Richard Campbell
Veske: Ikke merket
Sko: Dr. Martens

No comments :

Post a Comment