> Miss New Zucci: Siden sist

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Sunday 2 December 2012

Siden sist


Da er det blitt desember, så det begynner vel kanskje å bli på tide med et nytt blogginnlegg? Det er noen som har spurt meg hva jeg har holdt på med siden jeg var i Paris. Vel, jeg var hjemme i Bodø i litt over en uke. Jeg har så å si nesten ingen bilder fra jeg var hjemme (utenom det ovenfor) fordi jeg sprang fra venninne til venninne og prøvde å rekke alt mulig på en gang. Jeg hadde det utrolig koselig, og opp i alt ble kameraet glemt igjen hjemme på rommet mitt. Siden jeg kom tilbake til Lyon har det egentlig skjedd ganske mye, men nettopp derfor (og fordi alt er et stort rot oppe i hodet mitt på grunn av fransken) klarer jeg ikke helt å komme på hva jeg egentlig har gjort. Heldigvis har jeg tatt en del bilder her nede som kan være med på å dokumentere noe av det som har skjedd...




I mellom skole, leksegjøring og ... ja, skole.. har jeg god tid til å ikke gjøre en dritt fordi alle fritimene mine i løpet av skoledagen er samlet midt på dagen i stedet for å la meg starte senere eller bli ferdig tidligere. Irriterende ettersom jeg har for lang tid til å spise og for lite tid til å gjøre noe annet fornuftig. Ellers har jeg tid til å være med de norske (eller danse i gymsalen på internatet) mellom 19.30 og 22.00. Elsker å ha "innetid" kl. 19.00. Likevel skal det sies at onsdager og torsdager er helt fantastiske ettersom jeg er ferdig kl. 15.00 og kan gjøre hva jeg vil fram til middag. Da er det ofte jeg drar inn til sentrum med noen venner for å se i butikker, ta bilder, gå på kino, eller bare for å få bevegd oss litt (og se noe annet enn veggene på internatet). Ovenfor ser dere noen bilder fra Presqu'ile her i Lyon og under er to bilder fra gamlebyen.






Dette skiltet tok jeg med meg tilbake til Frankrike da jeg var hjemme i Norge i ferien. Jeg har fått det i gave fra bestevenninnen min - som kjenner meg litt for godt. Ingen ting som beskriver livsstilen min bedre enn det der. Under ser dere hva jeg gjør på internatrommet når jeg ikke sover, skyper eller redigerer bildene mine. 


Hver helg er jeg hos vertsfamilien min. De er veldig søte og snille, så jeg er fornøyd med å få bo hos dem! Jeg får igrunnen gjøre hva jeg vil mens jeg er der, så jeg har heldigvis også helgene fri til å være med venner og se meg rundt i byen. I tillegg tar de meg av og til med litt rundt om kring. Forrige helg var vi på landet for å møte flere venner av vertsmoren min. En del av denne gamle gården holder visst en familie hun kjenner på med å pusse opp. Se så fint!







Ellers blir som sagt helgene ofte brukt til å være med venner. Vi norske jentene i seksjonen begynner å bli veldig gode venninner! (Under ser dere meg og Matilda etter å ha vært ute i pissregn og "Bodø-vind" for å ta noen mindre vellykkede bilder). I tillegg begynner jeg å bli bedre kjent med flere av de franske i klassen. Jeg blir faktisk invitert med på å gjøre forskjellige ting ganske ofte. Franskmenn liker mat, så det innebærer vanligvis å dra på kafé for å drikke "dyr" kaffe eller å komme på besøk å spise middag. Om dere blar litt ned kan dere se bilder av da noen i klassen min bestemte seg for å lage en ordentlig fransk middag til meg. Det var så koselig! Ja, også ble den tre-retters middagen tatt til nye høyder da jeg tilbød Freja melkehjerter. Alle var enige om at den er sinnsykt god. Nå blir jeg kanskje invitert på neste middag også! Hahah.






Jeg savner dere der hjemme. Ikke slik at jeg har hjemlengsel og vil hjem, men jeg savner Bodø og jeg savner venner og familie. Nå er det blitt desember her, og det er merkelig å ikke være hjemme i førjulstiden - men jeg klarer meg bra altså! Nå har jeg kjøpt meg en julestjerne, og jeg vet at både kalenderen min og Blåfjell kommer i posten i morgen. I tillegg har Anna gjort alt i hennes makt for å hjelpe på min ikke-tilstedeværende julefølelse. Hun har kjøpt meg en sjokoladekalender og har streamet Blåfjell til meg både i går og i dag mens hun delte på både mandariner og tilsendt julebrus. Det er ingen fare med å bo alene i Frankrike når jeg har så mange gode venninner rundt meg.

No comments :

Post a Comment