> Miss New Zucci: 17th of May

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Thursday 17 May 2012

17th of May



17. mai: den dagen i året hvor hele landet feirer at Norge fikk sin egen grunnlov. Dette er den dagen da jeg må opp tidlig for å se barnetoget (og hvert år er jeg rask/sen nok til å se slutten av toget i det det ankommer barneskolen), da man spiser alt for mye mat og kvinner i bunad lider seg gjennom en dag i bunad-sko. I år dro jeg som vanlig bortover til den gamle barneskolen min hvor jeg var sammen med Sarah og Solveig (og til tider Marte). Veldig koselig! Deretter dro jeg til Solveig og ventet på at resten av familien skulle komme oppover. Kake, is, bilder og fortrolig snakking oppe på rommet hennes. Akkurat slik det skal være!


Senere dro jeg med mamma, pappa og brødrene mine bort til besteforeldrene våre for å spise 17.mai-middag og "drikke kaffe". Har gjort akkurat det samme som jeg gjør hvert år, men jeg liker det slik. Har kost meg masse! Kom til å tenke på at dette er den siste 17.mai-feiringen min her hjemme på noen år.. Litt trist egentlig. Jeg holdt på å skrive et innlegg i går, men rakk ikke å skrive det ferdig før jeg dro ut. Fant ut at det er bedre å poste dette først og vente med det andre til i morgen. Der vil det stå om turen min til Oslo i forrige uke og hva jeg skal etter sommeren! (Beklager jeg er treg, men jeg har hatt mye å  gjøre... Som vanlig!)


Da jeg var hos besteforeldrene mine fikk jeg arve et kjempesøtt sett hos bestemor. Er usikker på om det er veldig små te-kopper eller store espresso-kopper.. Men er de ikke fine? Mangler to kopper og et fat i mint og fersken, så om noen tilfeldigvis skulle støte på dette settet i en bruktbutikk eller noe, si i fra,
Åh , disse blir med når jeg får meg egen leilighet!

Håper dere har hatt en super dag.

No comments :

Post a Comment