> Miss New Zucci: Smykkestativ

Search

Follow

Mellomrom

Mellomrom

Slideshow Mobile


Slideshow Normal


Mellomrom

Mellomrom

Thursday 8 September 2011

Smykkestativ

Lenge har jeg siklet etter et smykketre fra Arts&Crafts. Da jeg endelig skulle kjøpe det, hadde de solgt det siste eksemplaret tidligere samme dag. Vel, sånt skjer. Da må man være kreativ. 
Jeg kan ikke huske nøyaktig hva som gav meg ideen til dette smykkestativet. Jeg tror kanskje det var en stige av rekved jeg så i et gammelt nummer av Costume... Uansett; smykkestativ ble det! - Eller kanskje mer et øredobbstativ, siden smykkene mine er alt for store til å henge på det. Nå har jeg i hvertfall tenkt å hvise dere hvordan dere lett kan lage et likt et.






Du trenger:

Rekved / Kvister / Strand... eh...
(Kall det hva du vil. Det er pinner.)

Grov tråd - gjerne hamp
+
 Limpistol og saks.



Legg pinnene på den måten du ønsker at de skal være. Begynn med rammen og fortsett innover. Husk å lime etter hvert som du setter den sammen. Det er viktig å ikke glemme at den skal stå! Lim pinnene på en måte som går at den klarer å holde balansen.


Når du er ferdig med limingen og smykkestativet har fått den formen du ønsker, knyter du fast tauet.
Dette bør du gjøre rundt kryssningene hvor det ser unaturlig ut at den holder seg sammen uten noe som holder pinnene fast.



Så er det bare å henge opp smykkene dine. Og det beste av alt: Du sparer deg 999kr.

No comments :

Post a Comment